פרופ' בארקלי מגיע לישראל

כל כך הרבה פעמים אנחנו שומעים טענות כלפי אנשים עם הפרעת קשב – שהם לא מתכננים קדימה, שהם שוכחים דברים ואירועים, טענות שהם לא לומדים מניסיון, לא מגיעים בזמן, מזלזלים בזמן של האחר ועוד.

הפרעת קשב היא לא תירוץ וגם לא הצדקה, אבל אנחנו חייבים להבין שהם לא עושים דווקא, הם לא רוצים להכעיס, הם באמת לא מצליחים או לא יודעים התנהלות אחרת. ההבנה שמדובר בבעיה אמיתית, תגרום לנו להגיע אליהם ממקום אחר, ממקום של הבנה וקבלה.

אחד הדברים הכי קשים הן ההאשמות, העונשים והזלזול שמופנים כלפי אנשים עם הפרעת קשב. כל אלה עושים בדיוק את ההיפך, זה כמו גלגל שמסתובב, ככל שאנשים עם הפרעת קשב לא מצליחים, כך מעגל ההצלחות שלהם קטן, הם מפסיקים להאמין בעצמם, פחות מתאמצים ובסוף מפסיקים לנסות להתקדם.

עד היום ההתייחסות הייתה – "האם אובחנת עם הפרעת קשב, או לא אובחנת", היום אנחנו עולים מדרגה ומבינים, שההתמודדות האמיתית עם אנשים עם הפרעת קשב צריכה להתייחס לתפקוד או לחוסר התפקוד שלהם.
פרופ' בארקלי, מומחה לפסיכיאטריה, נוירולוגיה ופסיכולוגיה, מדען, חוקר, איש חינוך ומטפל, מהמובילים בתחום הפרעת הקשב בעולם, יהיה המרצה המרכזי בכנס העמותה הקרוב. לדבריו, עלינו ליצור רמפה, כך שנוכל לעזור להם לתפקד טוב יותר. במקום לוותר להם ולקבל את ההתנהלות שלהם כמובנת מאליה, על הסביבה לבנות איתם ועבורם כלים להתנהלות אחרת.

פרופ' בארקלי מוסיף ומתאר – "הפרעת קשב בבסיסה היא עיוורון לזמן, קוצר ראייה בקשר לעתיד. אדם בעל קוצר ראיה יכול לקרוא רק מקרוב, אדם עם הפרעת קשב יכול להתמודד רק עם דברים בעתיד הקרוב." בארקלי מסביר את הקשיים בצורה פשוטה וברורה והופך אותם למוחשיים.

פרופ' בארקלי הקדיש את כל חייו לחקר והבנת נושא הפרעת הקשב ומגיע לישראל בפעם הראשונה, במיוחד לכנס, כאורח העמותה. הוא מגיע כדי לשתף אותנו בידע שצבר, מתוך ניסיונו העשיר ומחקריו הרבים. הרצאותיו מרתקות, ברורות וענייניות ויתנו לנו ידע ובעיקר כלים מעשיים להתמודדות.

זאת הזדמנות חד פעמית! בואו לשמוע אותו אתנו בכנס השנתי!

    תפריט נגישות